• Home
  • Service & Support
  • Nieuws
  • Ons verhaal
  • Vacatures
  • Contact

Traffic Systems

  • Building Solutions
    • Elektrotechniek
    • Netwerkinfrastructuur & Datacenters
    • IT & Communicatie
    • Beveiliging
  • Traffic Systems
    • Monitoring & registratie
    • Handhaving & Opsporing
      • Mobiele ANPR
      • Statische ANPR
    • Tunnelsystemen
    • VRI & OVL & DVM
    • Service & Support
    • Nieuws HTS
  • Ons Verhaal
  • Dynamiek
  • Contact
  • Vacatures
Monitoring & registratie
  • Verkeerstellers
  • Verkeersonderzoek
  • Fietssystemen
  • Snelheidsdisplays
  • Dynamische aslastmeting
Handhaving & Opsporing
  • Mobiele ANPR
  • Statische ANPR
Tunnelsystemen
  • Tunnelveiligheid
  • SOS & SOS-tel
  • Hoogtedetectie
  • Tunnelsignaalgevers
VRI & OVL & DVM
  • Openbare verlichting
  • Verkeersregelinstallaties
  • Dynamisch Verkeersmanagement
Lusdetectie
  • Zagen van detectielussen
Service & Support
  • Signalering
    Signalering
  • Filedetectie
    Filedetectie
  • Prioriteitsdetectie
    Prioriteitsdetectie
U bent hier: Traffic Systems VRI & OVL & DVM Dynamisch Verkeersmanagement

'Motor Traffic Management', het bekende matrixborden signaleringssysteem 

Het Motorway Traffic Management (afkorting: MTM), het verkeerssignaleringsysteem waarbij met matrixborden boven de snelwegen een snelheid, pijl of kruis wordt aangegeven kent u uiteraard. Het wordt ingezet om filestaartongevallen te verminderen of een rijstrook vrij te maken in geval van onderhoud of een ongeluk en is onderdeel van Dynamisch Verkeers Management.  

Bij het MTM signalering systeem draait dus in principe alles om de doorstroming van het verkeer. Door middel van detectie, signalering en dosering worden de verkeersstromen gecontroleerd. Rijstrooksignalering kan zowel geautomatiseerd als handmatig aangestuurd worden. Hierbij geldt dat filedetectie automatisch gebeurt, maar bij onverwachte incidenten handmatige bediening van de signaleringsborden plaatsvindt. Rijstrooksignalering kan ook buiten de (snel)wegen gebruikt worden. Denkt u bijvoorbeeld aan entrees van grote parkeergelegenheden of tolpoorten. In bepaalde situaties, bijvoorbeeld kleine Nwegen, kan ervoor gekozen worden om mobiele rijstrooksignalering in te zetten.  

Dynamisch verkeersmanagement 
MTM is dus een vorm van dynamisch verkeersmanagement waarbij HIG u kan helpen bij het ontwerpen van het portalen plan. Wij bepalen samen met u de benodigde systemen en we realiseren het ontwerp volgens de gestelde eisen, normeringen en wet- en regelgeving. Hoe bereiken we dit? In de tenderfase schuiven onze tender engineers al graag aan bij uw tenderteam om een aanbiedings-ontwerp en een begroting voor de inschrijving te maken. Input voor EMVI plannen en faseringen kunt u ook zeker van ons verwachten. In de realisatiefase verzorgen wij de realisatie van de Verkeerskundige Draagconstructies, de Wegkantstations, de signaalgevers en het benodigde glasvezel tracé t.b.v.. de communicatie met de Verkeerscentrale. Alle benodigde afstemming met de Verkeerscentrale wordt tevens door ons verzorgd. Samen met u zorgen wij ervoor dat we weg op de gestelde mijlpaaldatum open kan en het verkeer er veilig overheen kan rijden. 

Onze brochure

Wilt u meer weten over signalering ?
Download de brochure!

HIG OV-VRI-DVM

Contact opnemen of een offerte aanvragen? Wij staan voor u klaar!

Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in. U krijgt binnen één werkdag een reactie van onze specialist.

Algemene contactgegevens

huis

Klipperaak 101
2411 ND Bodegraven
Tel. +31 (0) 88 622 74 44

Support nodig? Onze service en support afdeling zit 24/7 voor u klaar

© HIG, alle rechten

  • Disclaimer
  • Cookies
  • Sitemap
  • Algemene Voorwaarden