Midden in de Corona tijd is de fiets- en wandelbrug over het Wilhelminakanaal in Oirschot opgebouwd. De brug heeft de naam Stönner-Meijwaardbrug gekregen, vernoemd naar de 2 soldaten die in 1944 zijn omgekomen bij de bevrijding van Oirschot.
HIG Traffic Systems heeft in opdracht van Ballast Nedam de verlichting op deze brug gerealiseerd. In het voortraject heeft de architect zijn visie op de verlichting gegeven wat als uitgangspunt heeft gediend voor de keuze van verlichting. Over de gehele lengte van de brugleuning zijn 130 kleine asymmetrische LED verlichtingsmodules aangebracht tussen de spijlen. Deze LED modules strijken licht over het houten loopvlak van de brug en geven ter plaatse ook strijklicht op de spijlen waardoor de contouren van de brug in de avond mooi zichtbaar zijn. In de houten overspanning zijn totaal 8 verlichtingsmodules geïnstalleerd welke het brugdek prachtig egaal verlichten. De verlichting kan worden gedimd en wordt aangestuurd vanuit de besturingskast welke onder één van de trappen van de brug is geïnstalleerd.
Het realiseren van de grote hoeveelheid LED modules in de relatief smalle leuning vereiste het nodige vakmanschap. De spanningsdraden met 42V lopen door de gehele lengte van de leuning en bij elk LED module is een aftakking gemaakt. Het intrekken van deze bijna aaneengesloten ketting van draden door de metalen constructiedelen was een precisiewerk.
Trots op het resultaat!
Terug naar het overzicht